Тегін түзеу де тектіліктің белгісі

12
3599

Білетіндер фамилия деген бәленің артында жүретін «-ов» жалғауының орыстың «чей холоп?» деген сөзінен шыққанын айтады. Яғни кезінде құлдар мен күңдердің қай құлиеленушіге тиесілі екендігін анықтайтын жалғау болғанға ұқсайды. Кейіннен бұл жалғау орыс халқының фамилиясына айналып кеткен-мыс. Бір қызығы, жалғанды жалпағынан басқан орыс патшалары мен зиялы қауымы «ов», «ев» атаулыға үйірлік танытпаған екен. Иван Грозный, Петр І, Николай ІІ, Дмитрий Донской, Александр Невский, Ярослав Мудрый, тағысын тағылар. Бәлкім рас та шығар?

Қазақ қоғамын фамилиядан арылту туралы мәселенің айтылып жүргеніне ғасырға жуық уақыт болды. Сонау 1917 жылы Қазақ білімпаздарының бірінші съезінде Алаш зиялылары ең маңызды тақырып ретінде осы мәселені көтерді. «Қазақ аты-жөнін орыс халқына еліктеп, «-ов, -ев», – деп жазу тоқтатылсын! Бұдан былай қазақ азаматтары өз аты-жөндерін ұлттық дәстүрмен Абай Құнанбайұлы деген сияқты жаздырсын, біз де Ахмет Байтұрсынұлы, Әлихан Бөкейханұлы болайық!», – деп Ұлт сардары, Алашорда көсемі Әлихан Бөкейхан арнайы қаулы шығарған еді.
Содан бері 95 жыл өтіпті. Өзгерген көп ештеңе жоқ. 1996 жылы Рахманқұл Бердібаев, Шерхан Мұртаза бастаған біраз қоғам қайраткерлерінің Мәдениет министрлігіне жазған хатынан кейін  (атақты 46-ның хаты) сол жылы 2 ақпанда «Ұлты қазақ азаматтардың тегі мен әкесінің атын жазуға байланысты мәселелерді шешу тәртібі туралы» Жарлық шықты. Аталмыш құжатқа сәйкес, (Жарлықтың 1-тармағы бойынша) ұлты қазақ азаматтар өздерінің тегі мен әкесінің атының жазылуын қазақ тіліне тән емес аффиксті алып тастай отырып, өзгертуіне мүмкіндік туғандай көрінген еді. Бірақ бұл құжатты да шенеуніктер жеріне жеткізе алмады. Жарлықтың жілігін шағып, майын ішеді деп сеніп тапсырған Әділет министрлігіне содан бері тотыдай таранған бикештері аралас талай министр келіп, кетті. Алайда «жөні түзу іс қылыпты-ау» деп ешқайсының атын атап, түсін түстей алмайсыз. «Мен қашанғы Тилеухан болып жүремін!» деп кезінде Бекболат Тілеухан Әділет министрлігіне сауал да жолдады. Өкініштісі сол, төрт жыл бойы Мәжілістің үстелін тоқпақтаған Қанайұлы «Тілеухан» бола алмаған күйі арманда кетті.

Кезінде обалы нешік, Оразгүл Асанғазықызы (ол кезде қалалық тілдерді дамыту басқармасының бастығы еді) әділеттіктердің «жайбасарлығын» талай мәрте іреп салды. «Қарапайым халықты былай қойғанда, осы жарлықты министрліктің өз қызметкерлері де білмейді. Қалалық әділет басқармасында отырған 110 қызметкердің 107-сі азаматтардың тегі мен әкесінің атын жазуға байланысты Президент Жарлығының бар екенін білмейтін болып шықты. Министрлік  «қазақтардың аты-жөні қазақша жазылсын» деген алдына мақсат қойып отырған жоқ. Бұл құзырлы орган отбасын құратын, баланың құжатын алуға келетін халықпен жұмыс жүргізбейді. Өзі қабылдаған заңды орындамаған мемлекеттің келешегі жоқ. Осындай себептерге байланысты оралмандардың келгеніне он тоғыз жыл толса да, құжатын реттейтін жарты парақ қағаз әзірлеуге бұл органның шамасы келмейді», – дегені әлі елдің есінде.
2005 жылы Астана қаласының қалалық архитектурасында мынадай оқиға болыпты. Бурымбаев және Утегенов деген бас жоспардың басшылары аяқ астынан іссапарға шығатын болып қалады. Содан не керек, қос батырды іссапарға аттандыру туралы бұйрық алдымен орыс тілінде, сосын қазақ тілінде дайындалады. Соры қайнағанда орыс тілінде «тасқа басылған» бұйрықты аудармашы «Бұрымбаев, Өтегенов» деп қазақшалап жібереді. Мұның ақыры дауға ұласып, аудармашыны жұмыстан қуу туралы мәселе көтеріледі. Ақыры амалы таусылған қызметкер: «Қандай көмек бере аласыздар?», – деп, Мәдениет министрлігіне қарасты Тіл комитетіне телефон соғады. Ал Тіл комитетіндегілер сол азаматты арашалап қалатын заң бабын таба алмай қор болған. Күлеміз бе, әлде  жылаймыз ба?

Жақында шырайлы Шымкент өңірін гүлдендіруге барған су жаңа әкім Арман Жетпісбаев (қазір Жетпісбай Арман Шәріпбайұлы) қол астындағы шенеуніктерді жинап алып: «әз-Наурызды «-ов», «-ев» жалғауынсыз қарсы алайық!» деп ұсыныс тастағаны белгілі.  «Біздің отбасымызда барлығы да тегін қазақшалап, «-ев», «-ева» жалғауынан баяғыда-ақ арылған», – деп ағынан жарылған басшыны қолдап шыққан ешкім болмай отыр. «О, қандай тамаша идея! Азамат», – деп көздерін жұмып, ауыздарын ашып тамсанысқан әкім-қаралардың бүгінде көбі үнсіз.

Қалай болған күнде де, «Ұлты қазақ азаматтардың тегі мен әкесінің атын жазуға байланысты мәселелерді шешу тәртібі туралы» жарлық еріккендіктен қабылданбаса керек. Шындап келгенде, кез келген адам ең болмағанда есі дұрыс есім арқалап жүргісі келетіні даусыз. Тек, дау-шуы көп шикі заңдар болмаса. Ниет қылған күннің өзінде көбісі сала-құлаш қағаздан қашады. Құжат ауыстыру, расы керек, бейнеті көп шаруа. Алайда Халыққа қызмет көрсету саласында отырған мамандар ешқандай қиындық жоғын айтады. «Барасыз, өтініш бересіз. Болды. Айналасы бір айдың көлемінде тастай болады», – деуден танған емес. Олай болса, халықтың 90 пайызға жуығы неге қасақана бұрмаланған аты-жөні осындай себептермен дұрыс жазылмай келеді. Министр ауысқанмен, жүйе ауыспады. Жарлықты тартпаға тығып қойып,  Кеңес өкіметі кезіндегі заңға арқа сүйейтін министрлік келушілерден Арқада қалған атасы мен Бетпақта жерленген әжесінің туу туралы құжатының көшірмесін сұратады. Бақилық болған ата-бабасының құжаттарын ол қайдан алсын? Қағазбастылық пен қажетсіз жүрістен шаршаған соң амалсыз орта жолдан кері қайтады.

Ал іс жүзінде Президент Жарлығының үшінші тармағы бойынша, қате жазылған ата-текті ешқандай басы артық құжат талап етпей-ақ, өзгертіп жазуына болады. Ал оны қарапайым халық түгілі мамандардың өзі білмейді. Бәлкім білсе де, айтпайды…

Бүркіт Нұрасыл
«Халық сөзі» газеті

12 ПІКІРЛЕР

  1. Тегін түзеу де тектіліктің белгісі
    Білетіндер фамилия деген бәленің артында жүретін «-ов» жалғауының орыстың «чей холоп?» деген сөзінен шыққанын айтады. Яғни кезінде құлдар мен күңдердің қай құлиеленушіге тиесілі екендігін анықтайтын жалғау болғанға ұқсайды. Кейіннен бұл жалғау орыс халқының фамилиясына айналып кеткен-мыс.
    http://www.qazaquni.kz/2012/03/23/11181.html

  2. дұрыс дидар кәпір деп айтпау керек пікіріңе қосылам бірақта құдақаласа келесі балдарымызға ов деген жалғау жалғамай қанат бауыржанұлы деп берсек олар құлдық санадан айырлатын шығар

  3. Менің жалпы айтайын дегенім, орыстарды және басқа Еуропа, Америка секілді мұсылман емес елдердегі халықтарды кәпір деп атағандарға үзілді-кесілді қарсымын. Себебі бұл сөз адамның құлағына түрпідей тиеді. Мен бұл сөзді адам баласының ар-намысын қорлау деп есептеймін.Біз Америка, Еуропа, Славян, Орыс халқына кәпір деп үкім айтамыз. Егер солар біздің қазақтарды бараны деп айтса қапа боламыз тағы да.

  4. фамилия деген бәленің артында жүретін «-ов» жалғауының орыстың «чей холоп?» деген сөзінен шыққанын айтады. Яғни кезінде құлдар мен күңдердің қай құлиеленушіге тиесілі екендігін анықтайтын жалғау болғанға ұқсайды.

  5. ТЕКТІҢ ҚАЗАҚШАСЫ БОЛА МА?

    Мұсылман болу пәс пәсте..деп сылтау айтқан бір жалқауды, мұсылман сөзнің не мағынада қолданылуын білмегендіктен болар. Қазақа келген қазірет баспасөз, философия, психология салсында жүргендер өздерінің халықтың құлы, құдайдың ерекше берген қасиет, дарындығын, дінін тазартушы екендерін ұмытып, ақылы толмаған жастарға дін туралы пәтуа бергізіп, барлық сөз араптан жаратылған деген надандыққа өздері де, өзгені де сендіріп, Ата жолын сауатсыз тобырдың қолына беріп, құдайдың қаһарына, аруағының назына, бүкіл қазақ қоғамын бастап әкелгенін әлі мойындаудан бас тартады! Оған себеп, жүрек жабылып, сөз ғылымын дінен бөлектеп алмақ әркетінен айда болды. Сондықтан рух пен жанның, иман мен сенімінің, кітаппен құранның, пайғамбарлық пен елшіліктің, жол мен жобаның, жалпы тура жол деген қандай ұғым екенін ел басының өзі де білмейтіні де хақ. Білсе, Ата жолын-аруағын, ар білімін, дәстүрін сотауға жол да бермей ғалымдарды мәжбүрлеп, дінді қазақтың сөзін, Абайын, дәстүрін зертеңдер, болашақ ұрпақ алдында мақара болмайық, деген көргенділігін білдірер еді. «Еденица болмаса, өңкей нөлдер не бітірер», деген Абай даналығы қазақтың басына туды. Ал енді жоғарғы дәржелі дін басы, ғалымдарның өзі Алланың негізгі сипаты қандай, Алла тағала сипаты қандай ұғым, Алланың өзі, Растығы, Барлығы, Раббтық сипаттары, екі аралық сипаттары, қолы туралы, перштелік дәржелердің ұғымдарын өздері де білмегендіктен әулиесін Алладан «БАСҚА» деп серік қосу, шерік қосу деген ұғымды ұнамаған, білімі жетпеген жерге оңды- солды тықпалап, оған сөз мамандарының, тіл майталмандарының, ғалымдардың жәрдем бергенінен-ақ қияметің басталғанына нақты дәлелел болмақ. Сөзге әулиелік, ар-намыстылық өлді қазақ елінде!
    Ал, енді осындай жағдайда өз сипатын жоғалтқан «Мұсыл-ман» сөзін құран аяттарымен өз мағынасына, қайта қауыштырып, қалыптастыратын мүміндік қасиет егелерінің, енді текті қазақшалайық, деп бұл сөздерінің әсерлі болуы үшін түгелдей орыс ұлтын- Толстойын «кәпір» атап, қазақтың тегінің масқарасын шығаруға кім жәрдемге келді? Жалпы аруақ ұғымында, негізгі ақ тек- жанның әлемге ортақ екенін аталарымыз; «Адамның басы, Алланың добы» деп бір-ақ мақалмен түсіндірген екен.
    Өзіңнің жаның ертең орыс болмайтына құдайдан әлде ұлықсат алдың ба? Кім қандай жартлысты жек көрсе ертең тағдыр сынағы болып келетінін қайдан білетін едің?

    Ал ұлтық тек туралы; «Оған екі көз, жарпадық па? (8) Әрі бір тіл, екі ерін? (9) Оған екі жол көрсетпедік пе?» (90-10) аятпен ескертіпті. Бұл аятты Шәкәрім атамыз; Тоғыз қатын толғатып, жабылып бір ұл туып, киім алған, деген астарплы өлеңмен сиптаған. Бұл сырды аталарымыз; «Төртеу түгел болса төбеден, келеді. Алтау араз болса ауыздағы кетеді» ал ұрпақтарым шешіуін табыңдар, деп ескертіпті.

    Тек деген нағашының, еркектің мүшесімен келген нәсілдік ақ тек және, ананың 40-үй ағашынан келетін ділдік белгі және өзіңнің жыныс мүшеңмен де байланысты 3-байлық; денсаулық-үш негізден, ақ жаулық-екі негізден, он саулық-көктен нұр болып құралады екен. Сонда адамзатқа ортақ асылдарды кім қалай орысқа беріп қойды, оны қазақшалау керек, деген масқаралап, құдайды мазақтап бұл сөзді ұран қылған? Әлде итік мүшеңнің қазақша аты боғанымен, заты қандай екеніне көзің жетеді ме? Осы ма сонда Абайын, Шәкәрімін, Ясауиін, құранын, дәстүрін ата жол-тегін меңгергендерің?

    Мен қарапайым инженермін, сөзді мамандардан үйренуге келгенмін. Керісінше жиренуге; «Бетті бастым, қатты састым, тұра қаштым жалма-жан» дегенге тап болдым. Сонда бұқара халықтың бәрі надан болып, қүранды оқып, сөз ұғымын білмейді, деп ойлай ма зиялы аталған қауым? Ныспымызды, тектік ЕСІМІЗ-ді қазақшалайық, әкеміздің ұлы деп жазайық, деген естілікке де лайық болатын еді. Хақиқат ашылатын, надан мен адамның арсын ажырататын қиямет сағаты, деген де осы болмақ. Құдай уахимен халықты тәрбилеп, оқытып жатқанын сіздер қайдан білесіздір? Сол топтың ішінен мен ғана, саусағымды икемдеп сіздермен сұхбатсауға пікірталасқа ернібей келіп жүрмін. Өйткені қолым бос, Құдай тегімді түзеп, соған байланысты нығмет беріп қойған. Және Мұхаммед пайғамбарымызбен екі рет кездесіп, үшіншіде мизанда болып шапағатын алған пендемін! Мені кәпір деп, мазақтсаңдар, аманатын жүктеген пайғамбарымызды да, Ғисаның үмметін де, Рамазан айында мазаққа алдыңдар. Ал, енді жауабын алып көріңдер! Өтірік пен рас па жандарыңды шырқыратып, шын жылаудың дінің, аруақтың қадірін білгенде мені де шырылдап аршаламақ болып еді, баурымыз, біз жабылып бетіне түкіріп, мазақтап едік деп еске алыңдар, мүмкін жеңілдігін берер!

    Ал мен бәрібір өзімнің «ОВ»-ымды тастамаймын, шежіре ағашы ру белгісіне айналдырамын. Қалай, дейсіз әрине. Бұл туралы бөлек тоқталған дұрыс болар.

  6. Менің ендігі болашағым

    Құлшылығың адамзатқа болсын махаббатпен,
    Абай атам қалдырған өсиетін ғибадатпен.
    Антты аттап, уәде бұзып, сезім қуып,
    Қай дінде бар өткен заман сынағын кекті қуу?

    Жақсыны алып, жаманнан арды сақтап,
    Мұсылманың істерін тұрса жақтап
    Кәпір деуге қалайша аузым барар,
    Құдайдыңда үкімін кетемін неге тастап?

    Ныспым менің Байтасов Тоқбергенмін
    Кескір әкем ұлымын, өзгермеспін.
    Тегімде бар қазақтың атау сөзді алу
    Жерсіндіріп, үніме меншіке қоса салу.

    Жүз орыстың арасында «Басмач» болдым,
    Жаман жақсы бұл ұлтың ісің түгелдедім.
    Ғылым-өнер, білім адалын таңдап алдым,
    Адамдыққа жата ма, енді онан жиренгенім.

    Көзім түсті әлемде жоқ мұндай атау,
    Ру болып, болашаққа болса жалғау.
    Ойымда бар меншіктеп қалдырмаққа
    Тектерін де орыстың тартып алу.

    Тегім қазақ, мен енді бұғып қаша алмаймын,
    Тасадан тұрып, қорқып оқ ата алмаймын.
    Тоқал алып, қазақтық, тегімді өсіремін,
    Мен енді салтын европаның ала алмаймын.

    Тәрбиелеп ұрпақты ар ісін меңгертемін
    Ата жолдың дәстүрін жадына бекітемін.
    Таңбаны да, «Овтарды» қазақтан шықанындай,
    Әлемде орыс ұлтының беделін де өшіремін.

    Аталардың жіберген еселерін қайтармын,
    Тегімде бар бақсылық мысын да баса аламын.
    Бар өнерін меңгеріп ғылымда да оза аламын,
    Қазақтың өз жерінің иесі де бола аламын.

    Қорықпаймын орысқа бодан боламын деп,
    Дін-ділімде, салат-дәстүрде амалым көп.
    Тілімде көп үн-таңбаны әлі де жетілдіріп,
    Ататамын кер таңбаны, орыс емес менікі деп.

    Ұрпақтарды атаймын «Овыменен»,
    Қасиетін меңгертіп аталар тегіменен.
    Елу жылда ел жаңа, жүзде қазан
    Ивановты әлем жұрты нәсілі,- дейді менен.

  7. Ақ тек, қан тек және ман тек.

    Естімеген елде көп,
    Есек мінген сартар көп.
    Текті мен тексіз сипатты
    Өлшемін мұның кім тапты?

    Қазақ –қазақ болғалы,
    Қолында болған құраны.
    Құран емес демей көр,
    Шежірені тарих толғамы.

    Талайда-талай кезеңдер,
    Сөзбенен көркем өлшенер.
    Қабірден алып тамырын,
    Күнге қарай ентелер.

    Жалғаған көкпен арасын,
    Жеті жолға бұтақ жалғасып.
    Шежіре ағаш, тек деген,
    Кітаптың он парасын.
    Тек болар жалғасып,
    Аруақпен тектер жалғасып.
    Төрт кітапты тең көріп,
    Меңгерсең түгел парасын.

    Інжілсіз құран бола ма?
    Ғисасыз рух қона ма?
    Туратты алып теңгермей,
    Мұсасыз тек тола ма?

    Япырмай қазақ кім болдың?
    Құдайдан демей сөз сырын,
    Орыстан қашқан құл болдың,
    Ов-тардан неге түңілдің?

    Жұмаш атты Көкбөрі,
    Аталса, келді ақ тегі
    Тегің сонда ит бе еді?
    Бірі күшік, кім бөрі?

    Махамбет шықты Ерғали,
    Бірі батыр және Әли.
    Кемісі жоқ екі атыңның,
    Ал қайда сыны затыңның?

    Затсыз пенде бола ма?
    Құрдасың әкең тана ма?
    Жолдасың ба, еріп жүр
    Әлде жетім бала ма?

    Қазақтан туды түркілер,
    Бір ұрпағы төркілер,
    Енді бірі түкті боп,
    Тектіге бәрі төркіндер.

    Текті деген номадты,
    Әлемді сөзбен қаратты.
    Санды білген Сансыз бап,
    Ер Дәуіт баба Ар атты.

    Ман тегің сенің Адамды,
    Хау ана онан жаралды.
    Қан тегің енді анаң боп,
    Тектерің солай таралды.

    Адам деп бәрін атайсың,
    Әкеге «ов»-ты жалғайтын,
    «Во» деген, жүрек бас бармақ
    Аруағың текке жалғайтын.

    «Ева»десең Хау ана,
    Қазақта ана басқа ма?
    «Ев» десең, еврей тегі еді,
    Оны да туды Алдай ана!

    Жұрнақтың бәрі ишара,
    Орыс па сонда бишара?
    Жүнін жұлған тауықтай,
    Орыстан қылдың қаупті ай

    Өз әкесімен құрдас боп,
    Қай қазақ тегін тауыпты ай?
    Тек деген құр сөз бе екен?
    Шақырсаң ит пе келетін?

    Ал алдың атын Махамбет
    Көрсетші тегін қасиет?
    Тағы атың сенің Ерғали,
    Қандай тектен бұл Қали?

    Әкесін атап көргенсіз,
    Сөз түсінбей жүгенсіз.
    Өңкей надан затсыздар,
    Жетіден қашқан жетесіз!

    (Жалғасы бар.)

  8. ТЕКСІЗДІКТЕРІМ ТУРАЛЫ МОЙЫНДАУЛАР

    Қазақтың көптеген сөз сарайларын арлап жүріп, талай пікір талас, дауларға ұрынып біреуін жығып, біреулерінен үндемей құтылып, ал кейбіреулерін тексіздігім ұстап рақам қозып аруағымен атып, ақырында мені қайтып есіктерінен қарпайтындай қылып жауып тастап арларыңа бөтен қордан кітіп кеткен тексіз яғни «Мал» немес малдық қуатын тазарта алмай жүрген пендемін. Олай демеңіз, десеңіз мені «ОВ ,мне ЕВ» ын алып тастаған сол арқылы нағыз қазақ текті, әулие-әмбилердің батасын алып, енді сөзбен де алыстан ата алатын, оғыда мүлт кетпейтін бағзы замандағы «садақтан, сақтан» тараған «шолақтарды» (көкрегіне қол қойған пірғауындықтарды айтам да) тәрбилеген нәсілдік қалыпқа енуге болатын сөз жүзінде (әзірше) Махамбет Ерғалыи мырза мен Жұмаш Көбөріге «ОВ»-мен зияным тигізенімен бірга, атақты жазушы Қазбек Исағада қарсы пәтуа жазған мына мен тексіздігімді өзім-ақ моындап тектілермен салыстырып тізіп берсем деймін. Ораза айында тәубама да септігін тигізер. Ал енді мен өз тексіздігімді бірінші жазу әдетімнен, сіздердің сөздеріңізбен; «тіл сауаты» деп аталған жамандығымды мойындаудан бастасам. Мен үшін тіл- деген үнмен, және діл үнімен байланысты және онан әдет-ғұрып, салт-дәстүрдің яғни сөздің исі қазақ болып шығып тұру керек шығар, десем, олай емес екен. Кешіріңіздер, қағазды харыптерді көз майын тауысып, саусағы бүгіліп, қанша жыл жатықтырып, тере білетін мамандар. Бірақ, мен мұны жазу сауаты, бейнелеу өнеріне жатқызып жүріппін. Себебі жас кезімде, саусақтарым қыздан да өткен икемді, кеңес үкіметінің кезінде, «мода» болған әйелдердің түймедей кішкентай сағатарының да «анкер» деген, дәлдігін қалыптастыратын бөлшегінің иненің ұшына әзер ілінетін, асыл тасында, бір сағаттан, екінші сағатқа ауыстырумен, жақсы көрген қызға, жек көрген қыздың жаңа сағатынан да алмастыра салатын тексіздігімен де, сағат жөндеу өнерінің жоғарғы дәржесіне жеткен, байғұс саусақтарым, кейінен көлік жөндеу ұсталығымен көп айналысқандықтан, икемге келмей еркектеніп кетіпті. Бір түймені бассам, екіншісіне сүйкене кететін, дәлдігін жоғалтып, қытайтың саусағына арналған түймелерді қатар басып, тура өзімнің жастық кездегі мінезімді тауып алған бәтшағар. Сауатсыздығымның негізі де осы саусақтарымнан басталады. Екіншіден, басыма не кидім, түймем дұрыс қадалды ма, маған әйел қаумы қалай қарайды, екен деп шаш тарап, өзімнің сыртымды қызша баптауы білмей өсіп, ауру қалса да әдет қалсын ба? Осы әдетімде саусақтарымның тексіз әдетіне қосылып алып, сөзімнің шапанының зерін қиқа-жиқа қылып, оған алңғасарлығым әйелдерге ұнауға тырыспайтын тексіздігім тағы қосылып, негізі «ОВ»-ма лайықтығымды менің жазбама, өзім сияқты «қожанасырлар» болмаса «лайк» баспайтынынан да байқаймын. Бірақ, осы тексіз саусағымен-ақ, қандай қатыныңнан да оза аламын. Бәстестіндер бар ма, араларыңда жазғыш қатындардың. Немен деңіз? Ал, әзірше шамалсын ғана өзім тізіп көрейін. Бар киімімді, (әрине сыртқы) өзім-ақ тігіп аламын. Тек сыртқы көз қарап тұр, деген оймен қисайтып піше салатын жаман, тексіздігімнен қорқып, әйеліме өтініш айтамын. Сен піше сал, мен тіге саламын, деп. Сосын қатындардың тікенін жақтырмаймын, оңашада қайта түзей саламын. Ал, менде тіге аламын дейтін қатындар көп араларыңда. Мүмкін тігін өнерінде мамандар да бар шығар. Бәрібір қалып қоясыңдар. Мен тігін машинені өзім құрастырып, бұзылса жөндеп, ол жағынанан да қорғайтын дәрежеге жетіп алғанмын. Тамақты да қандай жазғыш сауататты қатынан да қалай істей аламын. Бұл жағынан бәрір қалып қоясың дейтін қатындар бар әрине. Бірақ менің қолым да таза, қатынан бетер қымтап ұстаймын, тіптен қатын түгіл еркеке де алқанымды ұсына бермеймін. Сондықтан ол жағынан тамққа қосылатын жалам жоқ. Бірақ тек далада, қаңғып жүргенде болмаса, үйде жүргенде өлтірсеңде қазан ошаққа жоламаймын. Бұрын аздап қатының сақинасы ұстап, балар жас болғанда амалсыз болатын. Енді қатынды да жас кезімде, телевизор, мұздатқыштарды қалай жөндесем енді жынды, ауру қатындарды да, (қамшыны да ақша үнемдеп сатып алмай өзім өріп, тоқып алып), қандай жынды болса да жөндеп ала-алатын тексіздігім тағы бар. Осы тексіздігім арқасында, бәйбішемді енді, кеш болса «ана жерім, мына жерім, сыздап бара жатыр, уақла» деп, балардың мазасын, маған сылтау айтпайтындай қылып жөндеп, әдейі қуат ретегішін де өзіне байқатпай жоғарғы жылдамдыққа қойып қойдым да, енді тоқатта алмай, қайтып жөндеу сұрап келмей жүр. Әлде қамшылайды, деп әдейі ауырмайды. Тек мұздатқышы тозды, қайтсін енді, кезінде өзі де байқамай «морда» қуып, жаңбас жүріп, қара қатынға айналып, сонан бастан келетін «қышқылдары» тез таусылып қалды. Мұздатуға «охатасы» қосылмай қалды. Енді тез ысып, тез қуат алтын мені суыта алмай, қашан тоқал алсың, деп қыңқылдап жүр. Бұлда менің қазақи бабалардан қалаған, тексіздігім болар. Сауатты қатындар жақтырмағанынан байқаймын. Тізе берсең, менің осы күнгі орындықта отырып, шалбарын тоздырып, саусақтары қатының саусағындай майысып, қатындарға жақыш, текті еркектермен салыстырғанда лайық емес істерім, тексіздім жеткілікті. Жазайын десем жаза алмайтын, айтайын десем айта алмайтын, бірақ оңашада қандайда пендені, әсіресе жынды қара қатындарды, я менімен жақын, болмаса өмір бойы алыстан айналып өткізетін тексіздігім де бар. Осы сайтың ішінде де небір жесірлер де, «натриы қарайып» қара қатынға айналғандар да, кәрі текті қыздарда көп, оны сөздерінен байқаймын. Болмаса аруағымнан сұрай салатын, діншілердің «серік қостың» дейтін тексіздігімді де пайдалана саламын. Көбі өтірік айтады. Мен байға тигім келеді, немесе мені алатын жақсы бай іздеп жүрмін, деп. Шындығында өздері үйленгісі келетіндер, оларға өздерің сияқты (мені тексіз дегендер!) етек асты деген ұғымда өзгеріп, етексіз борбай арасында жүретін сыртын түзейтін, дүние жинайтын, қызық іздейтін еркек керек. Кейбірінің әдейі жынына тиіп, кейін дұрыс қатын болу үшін алдынан кездесетін сөздерді байқатпай тықпалап, өзімнің бәрібір жеңетін тексіздігімді көрсете бастасам, сезіп қояды да (қанша дегенмен, шайтан-сезімі ұйықтамайды ғой) тулап шыға келеді. Талайына маған тоқал бол, деп тікелей айтып көрдім де. Ия дейді, де ал өзінің саясатына көнбейтінін байқаса болды, тайқып шыға келеді. Сондықтан еркектер олардың көбіне сенбеңдер, тексіз болсам да, талайының миынан бастап емдеп көрген, менің мына тексіздік тәжрібеме сеніңдер. «ҚАТЫНДЫ БАСТАН» деген үйленгеннен бастап, деген ұғым қателік, керсінше «БАСЫН» ақ жаулығын, тектілін қалыптастыруды ескерткен. Ал, жаулық тартудан ұялатын, намыстанатын, тақулықты тазалықты жақтырмайтындар, байға тием деп өтірік айтады. Жақсы таза еркекке осындай жолмен шайтанын салып бергісі келетін, қаныңды аздыруға, өзіндегі жын-шайтан, көрінбейтін ауруларын, ашыған ұрығының көңіл суын жұқтырғысы келген, ібілістің жолында жүрген сауатылар. Сондықтан ми аурғандарды емдеймін деп, ойлама да, емдетпейді, өзіңді алдайды,- депті Шәкәрім атамыз. Енді менің кейде күдігім де бар. Байғұс мен сияқты дұрыс жаза білмейтін, бірақ тілі мен ойы ажырмаған, небір ер азаматарды да, әйелдерді де өмірде көп көремін. Осы ойларыңды неге қағазға түсіріп, баспасөз бетінде, сайтарда жарияламайсыңдар, деп бекер ренжиді екенмін. Өзімнің осындай ұятсыз, тексіз кім көрінгенің өздері меншіктеп алған сөз қорасына кіріп алып, өз үйімдей талтаңдап жүріп, әңгіме айтатын тексіздігім, ұятсыздығым яғни «ОВ»-ның да кесірі екен. Әлде осы қалдырмай ертіп жүрген «ОВ»-ымды, теріс айналдырып, «ВО» қылып екі саусағымның арасынан өткізіп көрсетсем бе екен. Осындайға да керек болады, деп тастамай жүрген тексіздігім де еді. Сондықтан, ұятсыз, тексіз, «ОВ»-ым болғасын, Махамбет Ерғали, Жұмаш Көкбөрі, Қабек Иса сияқты ғұлама мұсылманда емеспін өздеріңдей, тіл сауаты дегенді- сөздің үнінен, сөз сауаты, сөйлем мағынасы дегенді-ойдың үнінен іздейтін тексіздігімді бәрібір жалғастырамын, тастай алмаймын да. Сондықтан өзім де жуық арады, өзім үйренген тексіздердің ауылына қайтатын уақым да таяп қалды. Сендермен сөйлесіп тексіздігімді көрсететін уақыт та болмайды. Ал әзірше, енді өзім сиқты осы сарайды аралап жүрген, тексіздерге ғана арнап; «ТҰҚЫМ-ҰРПАҚ ҚАМЫ, ТАҒДЫР-ИМАН ЖӘНЕ ЗАМАН» деген тақырыптардан тексіз сөздерімді жазып кетейін, лайк басып әуре болмай-ақ оқи беріңдер. Ал «ОВ, ЕВ»-сіз текті, тіл сауаттын меніңше «жазу сауатын» меңгергендер шайтандарың қарсы болып, жындарыңа хабар беріп, ашу келіп жатса; боқтап, сөгіп, мазақтап, оған отандастарыңа, ошақтастарыңа қостатып жабылыңдар!

  9. «ОВ, ЕВ, ОВНА, ЕВНА» ЖӘНЕ МҰСЫЛМАНДЫҚ
    2-Ш І БӨЛІМ

    Сонымен енді менің Байтас+ов болағанымнан мен кәпір болып, яғни надан сауатсыз Алласын танымайтын болып шықтым. Бір ғана «ОВ,ЕВ…» жұрнақтары менің берген куәлігім «Лә иллаһа илла Алла, Мұхаммадур расулла» сөзі түгіл, бірінші жазбадағы құран аяттарын да жойып жіберіп, менің намазым, тұртқан оразам, зекетім тб, түрлі амалдарым түкке де аспай қалды. Сонымен әулие жаны «Құдайдан басқа, серік қосу» деген «ӘУЛИЕ ШАЙТАН» деген ұғымға, енді «ОВ, ЕВ, НА…» -ларда, кәпір деген ұғым қосылды. Егер оқушым осы ұғымды халыққа ақыл айтып, ел билігіндегілерде мақұлдап заң шығарып жатса, онда ешқандай күмәнданбаңыз. Бұл жер бетінің тәңірі болған жаңа қазақтарға ғана тән жағдай. Сонымен, енді барлық сөз де, ұғым да, жалпы жер әлемнің тағдыры да, құраннан басталып, құранмен аяқталады десем кейбіреулеріңіз күдіктенсіз әрине. Оған себеп, құранда бұндай толық ақпарат жоқ әрине. Бірақ, құранда жартатушымыз құранның негізі бар, ол Алланың қасында, деп қайта-қайта ескертіп, тек ондай ақпаратарды, уахи арқылы қалаған құлына береді, көрсетеді, деген аятарда бар. Бірақ масһаб дін ғалымдары мен имамдары, өздерінің «құдай» екенін растау үшін бұндай білімді керісінше түсіндіріп, «тек бізден ғана сұраңдар», деп ескертеді.
    Әрбір сөз өлшемінің шамасы сандық мәні арқылы ғана мұндай талас пікірге нүкте қойуды Жәбірейіл періште, «Абжад» есбін меңгеруді ескерткен екен. Ал қандай нәрсенің де жұбы, пары болып, енді «Абжад» есебінің қарапайым да, сандық мәні барын білеміз бе? Әриене жоқ. МҰСЫЛ-сөзінің сипты 9-санымен белгіленеп, тәубе келтіру,мен «мысыль» яғни адам баласының ойлау тазалығымен байланысты. Мұсыл әйелде етекпен, еркекте бас кимен байланысты, еврей, тауратықтардың төбесін жапқан тақия киюі «мысль» яғни «Мұсыл»-ым бар дегені. Ал, МАН –сөзі ақ текпен, қан тектің, сезгіштік қабілетпен байланысты. Шындығында келсе, басында бөркі кимі жоқ әйел түгіл еркетің «Мұсылы» яғни тәубасы жоқ. Ал «маны» итенде бетер сезгіш болуы да мүмкін. Осындай мұслман қылып бүкіл адамзатты жартқан және барлығын да құраға жинағанын мойындау да тажалдар үшін қиының-қиыны.
    Сонымен бірге пайғамбардан кейін Алла пендесімен тілдеспейді, яғни көмес, ғайып белгілерін көрсетіп уахи, кеңес, ғылым деректерін бермейді, ал кім мұны айтса, онда «серік қосты» яғни өзін «Құдаймын» деп жариялағыны, деген де пәтуалары да бар. Ал Аланың пендесімен қандай жағдайда тілдесетіні туралы мыңдаған аятармен және нақты «42-51» аятпен берілген үкіміне де пысқырып қараған діншіні көрмейсің. Яғни ел билік пен зиялы қауым аталғандардың, халықтың, тарихтың, дәстүр аманатына түкірген мәңүтігінің, жүректерінің жабықтығын надан діншілер өздерінің тажалдық әркетерін жүзеге асыруға шебер пайдалана да білген.
    Ал, енді адам аты мен, ныспысына тоқталсақ, бұрын тегі, т,б атулармен жазылғанмен негізінен исламда інжілдік рухани жетілгендік білім болмай, қазақ елі де көп жағдайда әулилер, ғұламалар араптар тәсілімен өздерін тікелей әкесінің, тегінің атын ататпай, Құл Қожа Ахмет Ясауи деген 4-белгімен аталуы, сол сиқты Әл-Фараби атамыздың да 4-ныспысы болғанын, сонымен бірге қазақтың дана ғұламасы, философ, сопы Абай атамыз да, өз аты Ибрагиммен емес, Абай Құнанбаев, деп өзі халықты орыстың көп әдетін, қылғын алма, деп қанша насихат қалдырғанмен; «Мені Құнанбаев деп атамаңдар»,- деп тиым салмаған, яғни жоғарғы бауырлармыз пәтуасымен бірге Абай атамыз да бізбен бірге «кәпір» болып табылады. Сондықтан ондай «кәпір» аталған Алланың нағыз құлымнен менің де осындай кәпір «аталғыным» да кейде өзім үшін мақтаныш та.

    Бұл жағдайдын енді нақты білміне келсек; «Санды білмеген санасыздықтан» пайда болғанын құран арқылы дәлдеп көрейік. Құран сандармен адамзат өмірінің екі өмір және аралық өміріндегі барлық күнә, сауап істерді санмен белгілеп, тек жаннат өмірі, оның негізгі қағидасы бізге көмес, тек сүйген құлдары ғана көріп, оқитын кітапқа жатады. Сандар телогиясымен 15-жылдар бойы құранды зертеп келгенім хақ. Сол кезде жазған кітаптарымда баяндап өттім, оған тоқталмай –ақ, маған уахимен өз туылған күнімді құран аятымен есептетіп, ақиретпен көпір болатыны ескерткен.
    Сонымен құранның сандар жүйесімен мысалға; Арман Болатхан, Байжанов Арман Болтханұлы, деген ныспыны тексеріп болжам жасап көрейік. Туған күні; 1987 жыл, 03, 05 болсын. Сонмен; Арман-5; Болатхан-8; Байжанов-8; Болатханұлы-11 сандық белгілерден тұрады. Сонымен туған күнмін есептік жүйемен; отақ сандық мән : «8-ші сүре 15-ші аят» тағдыр сөзі, яғни Абай атамыз ескерткен екі сөзбен атлған белгі шығады. Оған туған жылын; 1987=25 санды аятын қосақ барлығы; 8-сүре 15;25 аяттар арқылы тағдыры оқылады. Ал енді Арман Болатхан; 5+8=13 саны да жеке жеке де тағы аятарға жалғану сондықтан балға ат қоудың да маңызын ескертеді. Сонымен АРМАН БОЛТАХАННЫҢ тағдыр белгісі 8-сүре;15,25;13 сандар тізбегімен аяқталды. Ал енді Байжанов, Арман Болатханұлы болса; 8-сүре;15,25;8;5;11 сандар тізбегін беріп тұр. Бір ғана осындай орыстан алдық деген ныспымен құран аятына жалғану мүмкіндігі екі аятқа артық. Сонмен 5-күлше нанды күніне алған дұрыс па, әлде 7-күлше нанды алған дұрыс па? Оны өзіңіз шешіп көріңіз.Осындай жағдайда құран арқылы адам тағдырының ерекшелгін еспен болжап, оған қандай жағын жетілдіруді үйреткеннен, осы уақытқа дейін ешқандай зиян болған емес. Керісінше құранға құрметпен қарауды үйретіп, құраның құдіретін түсіндіріп жатырмыз.
    Ал, енді негізгі ар білімі, қазақ дәстүрі бойынша Арман Болатахан деп әкесімен бірге аталу арсыздық, көргенсіздік. Егер Болатхан марқұм ақиретік болып, баласының істеген күнәсі, жамандығы да артынын ғайбат болып, баласымен бірге көрінде жата алмай төңбекшитіні де хақ. Ал, Айгүл Болатхан, деп еркекпен атын қатар қойу онда да әкесімен, өзінің бар қылмысын, егер жезөкше болса, оны да әкесінің тағдырынан қоса жазу, нағыз шектен шықан қылмыс, арсыздықтың тажалдық сипаты да болар еді.
    Нақты дәлел тіптен кейбір жолы байланға орыс, басқа ұлтың атын алған сол сиқты Байжанов деген кейде дұрыс жазылмай Байнанов, Байканов деп аталғандарды да аруақтардан; «ӨЗГЕРТ!» деген тапсырма беріледі. Бұл бізідің ондаған жылдар халққа осындай ата жолында қызмет жасауды үзілісіз жүргізген тәжирибемізде нақты деректер де бар. Бұл жағдайдың көптеген білімді, зиялы қауымның, өз аруағын көре алмай, құр ой жорға еріп, философиялық мектептің жоғалып, тажалдық білімнің қазақ елнде үстемдік құруын көрсетеді. Қазіргі ақылы толмаған жастар мен әйелдер қауымының және ақсақал болған ер азаматарының ойлау қабілетінің неге бірдей екеніне, жас балаша айтаққа еретін үлкендерге қарап та анықтауға болады. Мен жік таба алмай жүрмін. Сондықтан менің сөзім ел билікке де қабылдануы мүмкін емес. Абай атамыздың; «Өзің үлкен қылығың бала-шаға, мәз болсың балша тамашаға!»деген әулиелгі де келді қазақ басына.
    Ал, енді негізгі атауға келсек мысалы менің Байтасов, Тоқберген Кескір ұлы деп аталуымының өзінде де мән бар. «ОВ» яғни ақиретке айналдырсаө «ВО» деген бас бас бармақпен, жүрекпен байланысты ақсақалды белгілеп және менен әкем «Ұлы» немсе бірге жасма әкемнің мен ұлымын! Және сонымен бірге тылсымнан әулилер берген тағы атым бар. Осындай 4-ныспыммен өлсем де моламның басына жазып қойуларын аманатап кететінім де хақ. Және орыстардан бұғып қашып, іргемді аулақ салып, ныспымды, таңбамды өзгертіп қазақ болмаймын, мен керсінше «Ивановтарды, Сидровтарды», Байтасовтар тегіне, әулетіне қосып, дінге кіргізіп, қазақша сөйлетіп, ділін өзгертіп, ұрпақтарыма орыстан қорқуда емес, керсінше жоғалып кетуді олар уайымдайтын болып, орыстардың қазақ болып кетуінен қашып, фамилясын, таңбасын тастап қашатындай әркет етуді үйретіп, Қазақ, Созақ пайғамбар бабаларымыздың жиені екенін түсіндіріп, мыңдаған орысты қазақ қылыу арманым бар, құдай қаласа орындаймын да! Мен сатқын, қорқақ, мәңүт қазақ емеспін! Тегім Алаш, әлемге дін, тіл, таңба үйреткен. Құдай мұндай сатқындық, ездіктен ұрпақтарымды сақтай көр деп, тілеп өтемін!

  10. «ОВ»-Ы БАРЛАР МҰСЫЛМАН ЕМЕС, КӘПІР-ДЕДІ БАУЫРЫҢ!

    Бас имамымыз өзінің «ОВ» деген жалғауын алып тастап, үлкен ерлік көрстетіп, мұсылмандығын дәлелдеді ал енді ел басышаларымыздан бастап; «ОВ, ЕВ, ЕВНА, ВА»-лар бұл құдайдың қазаққа арнаулы аят түсіріп, сонда нағыз мұсылман боласыңдар,-деген үкімінен егер осындай жалғауыңыз болса құр қалыпсыз баурым. Және онымен тұрмай енді орыс халықы да осындай «ИВАНОВТАР» түгелдей кәпір, ал онда Путин мұсылман болу керек. Ол да қазаққа ұқсап тұрған жоқпа. Ал енді тіптен аты түгіл затын қысқартып тастайтын көрші азиялық ағайындар нағыз мүмін болу керек; ЛИ, ЦОЙ ВАЛЕРА, ПАК ЧАН ДУ қандай керемет!

    Ал, осындай пәтуамен мені де кәпір атап, жастарды айдап салып, арандатқан осындай өздерін зиялы қауым атағандар құранға да құдайға да, адамгершілікке де, арға да қарсы шығып надандыққа түскенін білер ме еді! Жоқ әрине бұл жазбам оларға емес, әлі «ов пен ова, ева, ев..» болып жүргендерге ғана арналады. Жүрегіне бұзау сияқты ойдан шығарылған аяттар кіріп алғандар, бұл пәтуаңа да естілігі түгіл білімен ойланып ақылын босатып жүгіртіп те көрмейтіні хақ. Олардың ақылы ит сияқты белгілі бір қораны ғана күзетеді.

    Енді кәпір болдыңдар, «мұсылман емесіңдер» дегендер Алланың мына аятарына ортақ қосып, ойдан үкім шығарып тозақтық болып, жүрегін құдай бітеп тастағандар;
    1. «…Мені жалақым Аллаға ғана тән. Сондай-ақ МҰСЫЛМАНДАРДАН болуға бұйырылдам..» (10-72) Сандық мәндермен бастарыңызды қатырмай-ақ қояйын. Бұл аятпен кім Аллаға тәуекел қылып, несібесін Алладан деп білсе, онда Алланың қалауымен, бұйрығымен мұсылман болып аталады да, яғни оны енді ешкімнің «сен мұсылман емесің мындай ісіңмен мұсылмандықтан шықтың», деген үкім беруге Аллаға ортақ қосуға қақы жоқ. Бұл аят Нух пайғамбарымызға түскен.
    2. «Мұса еліне; «Әй елім! Егер Аллаға иман келтірген болсаңдар, сондай-ақ Мұсылман болсаңдар, онда Аллаға тәуекел қылыңдар» деді» (10-84) Сонымен иман келтіргендер түгіл, Аллаға тәуекел қылып, себептің бәрі Аллдан деген жер әлемінің бар пендесі, Мұсылман болып табылып және бұл аяттың енді өзгеріп, күшін жойып, Алла қайтып алды, деп; еврейлер, тауратықтар түгіл, християндарды, орыстарды да кәпір дегендер осы аятқа ортақ қосушы нағыз кәпірлер болмақ
    3. «(Кәпір, Мұсылман) екі топтың мысалы; Саңырау мен естуші тәрізді. Мысал тұрғысынан екеуі тең бе? Түсінбейсіңдер ме?» (11-24) Міне бұл аятпен кәпір мен мұсылман пендесін қалай ажырату керек екенін және сандар тағылымына үңілген есті кісі, біздің имам, дін ғалымдарыңы басым бөлгі таңертең мұсылман болып оянып, кешке дейн кәпірге айналып жүргенін байқауға болады. Естуші-АҚ ҚҰЛАҚ яғни уақи алушы, аяндарды дыбыс, үн, дауыс түрінде шайтаннан салғанан ажырата білушіні ескерткен. Пайғамбардан кейн уахи келмейді, мұсмандар естууші болмайды, деп пәтуа беріп, кітап жазған дін ғалымдарыңы бәрі осы аятқа жала жабушылар!
    4. Енді осындай аяттардың жұбын, парын сандық мәнін зертей берсе, хазіреттердің пәтуаларының да кейде кәпірлік ақылды туындататынын көруге болады. Тағы нақты мұсылман, деп кімдерді санаймыз дегенге; «Сол уақытта хауарилерге; «Маған әрі Елшіме сеніңдер»деп білдірген едім. Олар: «Біз сендік, біздің шынайы Мұсылман болғанымызға куә бол» деген еді.» (5-111) Хауарилер, деп европалық нәсілдердің негізін құрайтын християн топтарын айтады. Сонымен кімдер өзіне келген елшісін куәлікке ұстап, құдайына сенгендей елшісіне де сенетін болса, онда МҰСЫЛМАН деп аталады деген үкім! Ал енді сен «ОВ, ОВА, ЕВ»пен кәпір болдың дегендер бүкіл құран философиясы түгіл, барлық дінге де қарсы екенін білдіреді. Бұл аятарды ашып, өз үметнің ішіндегі дау-дамайға пәтуа бере алмаған масһаб діншілері кім? Құранды қорғай білмесе өздерін қалай «намазхан», білімді атайды? Ал 111-сандық мәнге толық үңіліп, құранды зертеген кісі, ел биліктің ата жолын соттап, өліктер сөйлеспейді деген, аруаққа, емшілік, ақталу істеріне, қазақ дәстүріне қарсы пәтуа, заңының кәпірлік болып, олардың да осымен тозақтық болып, жүректері мөрленгенін байқауға болады.
    5. Ал, енді исламдық бекіген үкімге жүгінсек; «Лә илаһа илла Алла, Мұхаммадур расула» деген құлын Аланың өзі, пайғамбарының шапағаты, аруағы қорғап, ондай пендесін негізсіз кәпір атағандар, «Бүлікші, мұсылман арасына іріткі салушы,Аллаға ортақ қосушы» болып, жүрегін Алла мөрлеп, сөз түсінбейтін қалтқы қойылғандар. Енді қазақтың бұл «ОВ, ЕВ, ОВНА» ларын ғылымен, ақриреттік аруақтық білімен түсіндіріп кітаптарымда мысал бергенмін «Проза кз» сайтынан 4-6 кітаптар бетінен табуға да болады. Ал қысқаша тағы 2-бөлім ашып, түсіндіріп көрейік…
    (Ескерту белгілі себептермен, орза айы болғасын мені және мен сиқтыларды кәпір атған өзін білімді, арлы, ұятты, намысты санайтындардың аты жөнін атамауды жөн көрдік) (Жалғасы бар..)

Пікір жазу

Пікіріңізді енгізіңіз!
мұнда сіздің атыңызды енгізіңіз