ИСЛАМ БІРЛІГІ – ЕЛ БІРЛІГІ

1
1405

Бисмиллаһир  Ирахманир Рахим!

Қазіргі таңда еліміздегі негізгі  ұлт, мемлекетті құрушы қазақ ұлтының рухы оянып отыр. Оның жарқын дәлелі 1917 жылғы алашордашылар жинаған алғашқы Қазақ құрылтайынан соң, үстіміздегі жылдың 24-25 сәуірінде Алматыда ұлтшыл патриоттардың бастамасымен  елдің де, жердің де иесі кім екенін көрсеткен, кезекті Қазақ құрылтайы өтті. Бұл бас жиынға құрамында 50 -ден астам  мемлекеттік емес ұйымдар мен партиялар, ел зиялыларын біріктіретін халықтық демократиялық қозғалыс күштері қатысып, олар үш ғасырдан бері қордаланған қазақ мәселесін талқылап, құлдық сананы ұлттық санаға ұштастыру керектігін алға шығарды. Қысқасы санаға сілкініс енгізуге бетбұрыс жасалды. Бұл ел болып құптарлық жайт…

Бірақ, барша қазақты бірлікке шақырған осы бас жиынға дәстүрлі Ислам діни бірлестіктері өкілдерінің қатыспауы көпшілікті ойға қалдырды. Дін дүмшелері болса «Ислам діні ұлтқа түспеген, жалпы әлем жұртшылығына түскен» деп бастарын сауғалап, ақталып бағуда. Олар ұлт мәселесінен өздерін аулақ ұстағысы келеді. Дін деген – сенім. Ал сенім болмаса ел бірлігі туралы, оның іргесінің мықтылығы туралы әңгіме де айтуға болмайды. Бұл пікірге Ислам да қарсы емес. Құран «Ей, адам баласы! Шүбәсіз сендерді бір ер, бір әйелден жараттық. Сондай-ақ бір бірлеріңді тануларың үшін сендерді ұлттар, рулар қылдық» («Хұжырат» 49 – 13). деп үйретеді. Демек, жаратушымыз ұлт етіп жаратқан соң, оның дербестігі мен бірлігін сақтау әрбір ұлт азаматының ғана емес, дін иелерінің де абройлы борышы. Діні мен ертеңіне сенімі мықты болмаған елдің еш уақытта іргесі де мықты болған емес…

  Сонда біздің діндәрларымыз бен діни бірлестіктеріміз неге дәрменсіздік танытып отыр? Дін ғұламалыры мен зиялылары қайда қарап отыр? Жасыратын дәнеңе жоқ, қазіргі таңда елімізде атадан қалған дәстүрлі Ислам діні бұрын соңды болмаған мүсәпір халді басынан кешуде. Қазір, бетін аулақ етсін, жер-жердегі имамдардың көпшілігі, мешіттен жаназаны бөле қалса, мешітті тастап, жаназа маңына кетіп қалатын түрі бар. Діндарларымыздың осы дәрменсіздігінен елдегі Исламның өзі өз ішінде бірне­ше секталар мен ұйымдарға бөлінумен қатар, Республика мұсылмандары діни басқармасы құрамына енуден ашықтан-ашық бас тартуда. Осы алауыздықтан қазір әлемде жоқ жасанды діндер біздің елімізде емін- еркін тіркеліп, өз жұмыстарын өрбітуде. Мұндай аты мен заты белгісіз есепсіз діндерді үкімет еш уақытта тоқтата алмайды. Дінді – дін ғана тоқтатады. Ол үшін еліміздегі дәстүрлі дін Ислам күшті де, қуатты болуы керек. Біздегі қазіргі Ислам осы қуатынан айырылып қалып отыр. Оның басты себебі, дін бостандығы жөніндегі заңымыздың осал­дығы. Осыдан бір жыл бұрын осы кемшіліктің орнын толтырып, заңды қатайтып, негізгі дәстүрлі діннен өзге діндерге, түрлі секталарға жол бермеу үшін заңға өзгеріс енгізу жөніндегі «Жас қазақ үні» газетінің зор қарекетіне Конституциялық кеңес те, парламент те жауап бере алмай, сол баяғы таз кепешін қайта киіп отыр…

Осы жағдайларды жария еткен республикалық БАҚ беттерінде қаншама мақалалар жарияланды. Сол жан айқайды күні бүгінге дейін назарға алған не үкімет орындары, не діни басқарма болған емес. Осылардың қатарында, соңғы он жыл көлемінде менің де бірнеше мақалаларым болды.

Дінімізде орын алып отырған мұндай келеңсіздіктерге ендігі жерде еш келісуге болмайды. Бір ұлттың әлденеше дін мен сектаға бөлінуі аса ауыр қасірет. Тарихқа үңілсек, ол ұлттың да, мемлекеттің де тұтастығын жойып, түбіне жетіп тынған.Сондықтан жақын арада кезектен тыс құрылтай шақырып, еліміздегі Ислам жұмысына баға беріп, дінімізді өз атымен атап, Республика Ислам діни басқармасы етіп қайта құрумыз керек. Ол үшін Бас муфтиден бұрын муфтият құрамы сайланып, оның құрамына дін қайраткерлері мен зиялыларын тарта білу шараларын қарастыру керек болып отыр. Осы жерде таза дін жанашырлары мен зиялылары өздерін көрсете білулері тиіс.Бұл жолы тура жолдан жаңылсақ дәстүрлі дінімізден түпкілікті айырыламыз…

Кенияның тұңғыш президенті Джумо Кеньятаның «Миссионерлер Африкаға келгенде, біздің жеріміз бар еді, ал олардың «Інжілі» болды. Олар біздің көзімізді жұмып қойып табынуға көндірді. Ақырында көзімізді ашқан кезде біздің жеріміз олардың иелігінде, ал «Інжіл» бізде қалды» деген сөзі біздің де басымызға төніп келеді. Баспасөзге сенсек, қазірдің өзінде жарты миллион қазақ басқа діннің ықпалында кетіпті… Алла бетін аулақ қылсын..

Ислам бірлігі – ел бірлігі. Қазіргідей қазақ халқы ұлт болып бірігіп жатқан кезде елімізде Әділет министрлігіне тіркеліп жұмыс жасап жатқан барлық Ислам діни бірлестіктері де өзара бірлікке келіп, еліміздің біртұтастығын сақтап қалу жөнінде бір жағадан бас, бір жеңнен қол шығарып, ел тағдырын шешуде ынтымақтасып жұмыс жасауға күш біріктіруі керек. Бұл орайда бізге жыл сайын Меккеде өтетін қажылықтағы әлем мұсылмандарының намазда құбылаға бірігіп бір кісідей сап түзеп бет бұрған сұлу ынтымақтастығы өнеге болсын.

Аллаху Акбар.

 

Бақтыбай АЙНАБЕКОВ,

«Қазақстан қажылары» діни бірлестігінің төрағасы

1 Пікір

  1. Серікбай Маханұлы ақын – сазгер .
    .
    АЛЛА ТАҒАЛАҒА ИМАН КЕЛТІР .
    Ей , пендем Аллаға сен , Иман келтір ,
    Алты шарт имандылық етсін мөлдір .
    Жебейді сонда ғана періштелер
    Жасалған тірлігіңнің ісін өндір .

    Оқығын үшінші шарт кітаптарын ,
    Біліп ап елшілерін – пайғамбарын .
    Ақирет күндеріне барғаның да
    Пейішке қабылдайды мұсылманын .

    Жазымыш пен қазаға дауа бар ма ,
    Көнесің қасыретке , барлығына .
    Сипаттын алты шарттың екі түрін
    Айтқызар ақыл менен заттығына .

    Бірінші «Вүжуд» бар бол деп көндірер ,
    Өмірдің тартысына сөз келтірер .
    Екінші «Кидәм» , үшіншісі «Бәка»
    Дегендей : басы , соңы бол деп сендірер .

    Бір өзің бар бол дейді «Ваһданият» ,
    Тыңдатқан төртіншісі шын шариғат .
    Бар болсаң адам болғын , ар атымен
    Мейрімін түсіргенде зор шапағат .

    Бесінші келді кезек ұзақ таңға ,
    Қайтейін бақ бермесе залым жанға .
    Сөздерін «Муһаләфатүн лилһауадис»
    Жазыпты басқа жанға ұқсамауға .

    Алтыншы сипаттама мұқтажсыз тұр ,
    Басқаға күнің түспей қатерсіз жүр .
    Тек қана жалбарынып тәңіріңе
    Бағынғын «Қиям бинәфсиһи» тәуелсіз жыр .

    Таза жүр нұқсаң кетпей ақылыңмен ,
    Айтылды заттық сенім осыменен .
    Аллаға Иман келтір , шүкіршілік ет
    Есебін қияметте алар сенен .

    Өлім хақ , өлгеннен соң тірілерсің ,
    Алланың парызына жүгінерсің .
    Қиямет оты лаулап жанған кезде
    Тозаққа күнәң болса ілінерсің .

    Илансаң Иман шартын мойындағын ,
    Бір Алла жасатады ойындағын .
    Ерікті мұсылман дін ақтық жолын
    Біліп ал Мұхаммеддім жаздырғанын .

    АҚЫЛМЕН ТАНЫЛАТЫН СИПАТТАРЫ .
    Беріпті Алла өзі сымбаттарын ,
    Білсін деп үйренуге сипаттарын .
    Көрсетер тірі болсаң барлығына
    Кілтіксіз жауап бергін сұрақтарын .

    Ақылмен танылады сегіз түрі ,
    «Һайат» сөз Алламенен мәңгі тірі ,
    Тірілтер өзгені де , ұрпақ жасап
    «Ғылымның» жасап берген үлкен пірі .

    Бәрін де «Сәмиғ» өзі елеушісі ,
    Естілмес сыбысты да естушісі .
    Сөйлесең бір Аллаға ғайбат тілмен
    Күнәңді естіп жатыр періштесі

    Бір Алла көрінбесті көреді мол ,
    «Басармен» сипатталады төртінші жол ,
    Қараңғы қара тастың үстіндегі
    Шымал мен құмырсқаны үлкейтеді ол .

    Өзіне тән сипатымен нұр «Ирада» ,
    Қалайды тілек тілеп бір сірәдә .
    Алланың айтуымен тірлік жаса
    Қалмайсың сонда ғана зор күнәдә .

    Бір күш бар «Құдіреті» көз жеткізер ,
    Әрқашан барлық затқа нұрын төгер .
    Хикметі бір Алланың өте зорын
    Біліп ал , өтпесін деп күнің бекер .

    Сөйлетер шындық пенен жалған сөзге ,
    Сипатын «Қалам» жолы жазған бізге .
    Үйренгін адалдыққа , тазалыққа
    Ойланып ана жайға барған кезде .

    Жаратқан мақлұқатты жер бетіне ,
    Түр спат жасап беріп келбетіне .
    Бар етіп жоқ нәрсені «Тәкбин» сөзі
    Жаратса көз алдында сенбесіне .

    Абай да жырлап өткен ақындықпен ,
    Ғылымның бар екенін ақылдықпен .
    Мақтанба орын тапай құр бекерге
    Табынғын бір Аллаға айқындықпен .

    Өзіңді ең алдыңмен тексере біл ,
    Ақылмен жалған айтпай сөйлесе тіл .
    Адалдық адамдықтың алды болар
    Алланың бізге берген сипаты бұл .

    ПЕРІШТЕЛЕРГЕ ИМАН КЕЛТІР .
    Иманның екінші шарты періштелер ,
    Бейнесі жаратылып көкте жүрер .
    Әртүрлі кейіптері нұрын төгіп
    Мәңгілік көрінбестен өмір сүрер .

    Әдемі түр – сипаты білінбейді ,
    Биязылық іс болжамын түгендейді .
    Қызыметін бір Аллаға аянбастан
    Жүргенде ақтық жолдан сүрінбейді .

    Қасиетін білгің келсе ішіп – жемес ,
    Ер , Әйел болып тағы еш бөлінбес .
    Жыныстық белгілерін жаратпаған
    Аллаға наразылық түк білдірмес .

    Міндетін періштелер көкте , жерде ,
    Атқарып Ғарышта да жүрер бірге .
    Олардың саны қанша екендігін
    Бір Құдай өзі білер , өзгесінде .

    Өзгеше орын алған періште бар ,
    Төрт төбе иеленген есімі бар .
    Жекелеп әрқайсысы атқарады
    Міндетін зарып етпей сенім болар .

    Періште «Жәбірейіл» Алламенен ,
    Тұрады хабарласып жолдуымен .
    Жіберген кітаптарын дер кезінде
    Жеткізіп Пайғамбарға жауап берген .

    Табиғат сырын болжап бағдар алып ,
    «Мекайіл» періштесі тұр атқарып .
    Құбылыс , жел бағытын оның күшін
    Уақытын жауын – шашынын басқарып .

    Қияметтің күндерінде жел тұрғызып ,
    «Исрафил» алай – түлей дауылдатып .
    Қайтадан адамдарды тірілтіріп
    Бақалап жауап алар ойландырып .

    Ажалы жеткендердің жанын алып ,
    «Әзрейіл» өкілетін орындатып .
    Аралап жер мен көкті ріштелер
    Шарлайды жақсылыққа талпындырып

    Төрт төбе періштенің әмірінде ,
    Саны көп ешкім білмес тәңірінде .
    Ерекше орын алған «Қираман – Қатиб»
    «Һафаза» бір Құдайдың сенімінде .

    Нұр болып жаратылған дүниеге ,
    Білмейсің періштені өзің неге ?
    Келеміз жолды бастап жетілдіріп
    Адам боп жер бетінде осы күнге !

    КІТАПТАРҒА ИМАН КЕЛТІР .
    Үшінші шарт Иманның кітап болар ,
    Ақыл болса асыл сөз іздеп табар .
    Хақ – тағала даналық талаптарын
    Әмірімен жеткізіп жолдап алар .

    Құлдарына уағыздап кітаптарын ,
    Ойларына келтірген сұрап бәрін .
    Дүниеге оң көзбен тура қарап
    Оқып үйрен зер салып құрандарын .

    Адамзатқа түсірді «Құдай кітабын» ,
    Оқымаған пендеңе мұңаясын .
    Өмір шырақ , жүз жазба – төрт кітабын
    Періштелер атады ғажап атын .

    Жәбрайіл ғалайһи уәс – сәламін ,
    Уәкілдікпен танытты бар әлемін .
    Он жазбаны Адамға тарту етті
    Тура жүр деп ардақтап шын сенімін .

    Елу жазба Шіт (Шіш)- ке жіберілді ,
    Жер бетінің заманы өзгерілді .
    Отыз жазба Идриске табысталып
    Ел ішінде сақтады әділетті .

    Ибраһимге он жазба иелентті ,
    Өркендетуге жаңашыл мәдениетті .
    Жүз жазбаны адамзат қабыл алып
    Ұрпағына тіл етіп , сөз сөйлетті .

    Төрт кітаптың сыры көп ақыл дастан ,
    «Таурат» кітап жазылды жаратылыстан .
    Мұса өзі Мысырдан көшіп шығып
    Шындық үшін елімен ақылдасқан .

    «Забур» кітап Дәуітке нақыл сөзін ,
    Жырға жазып оқытты барлық елін .
    Су түбінде інжу тас жарқырайды
    «Інжіл» кітап Исаның ашып көзін .

    Соңғы кітап киелі «Құран кәрім» ,
    Сүре менен аяттың жазып бәрін .
    Пайғамбарым Мұхаммед жолын ашты
    Иланыңдар бір Алланың шын барын .

    КӨРДЕГІ АЙҚАС .
    О , сұмдық жарық күндер бар тас түнек ,
    Айналар төмпекшікке небір жүрек .
    Тоқталып , көз жүмады мәңгі ұйқы
    Дүниең қалып кетер ұйқы – тұйқы .

    Аттанып бұл жалғаннан кім өлмеген ,
    Жарық жоқ дейсің бе , кім көрмеген .
    Сумаңдап бір көлеңке сырғыйды кеп
    Үскірік жел ауызынан жылжыйды леп .

    Келдің бе ?, екі аяқты сорлы малғұн ,
    Табақта сыбағаң тұр , сыйды алғын .
    Деп тажал мырыс етті өзгерместен
    Ыржақтап қан сорады желкенбестен .

    Өмір жоқ көр ішінде күнің басқа ,
    Ағызба екі көзді ірің жасқа !
    Есеп бер ең алдымен өзің маған
    Қапа боп өкінбегін тіпті оған ? !

    Кім едің айтқын кәне жарық күнде ,
    Кексінбей сұрағыма жауап ізде ?
    Арсыздар топтарың бар сыртқы жақта
    Анықтап ойыңа ап мықты сақта .

    Тажал тұр екі етпей айтқандарын ,
    Шақырып шартараптан сайтандарын .
    Сол замат «Әңкүр – мүңкір» келіп жетті
    Арқадан «Аса таяқ» тіліп өтті .

    Сол кезде көр ішінен дауыс шықты ,
    Алладан басқа кім бар , нағыз мықты ?
    Жауап бер мұсылман боп сен өзің
    Раббың кім ? айтқын кәзір шындық сөзін .

    Қыл көпір , астында су , жанады от ,
    Қыйамет «қайым» деген болады сот .
    Қатар тұр тозақ , пейіш құшақ жайып
    Құлайсың «күнәң» болса суға тайып .

    «Кінәсіз» жандар сыннан өтіп жатыр ,
    Болсаңда ол жалғанда қанша батыр .
    Кешірмес , Алла өзі білер барлығын да
    Өшпейтін жазуы тұр жарлығын да .

    АЛЛА ҮЙІ – АҚ МЕШІТ .
    Бастадым шындық етіп мешіт жайын ,
    Алла деп , ұмытпайын шын құдайын .
    Тыңдаңдар Найман ауыл тұрғындары
    Болған істі айтпай қалай жасырайын .

    Рухынан бабаларым тербетілді ,
    Көп нәрсе іздеусізден өзгерілді .
    Кезінде Махан бастап салған мешіт
    Кұмбез боп , жаңартылып көтерілді .

    Елімде талай жұмыс орындалды ,
    Бұл мешіт көрген жұртқа таңырқалды .
    Байқасам сол бір кездер тозақ еді
    От жанған заманында атқарылды .

    Оқыпты менің әкем арапшаны ,
    Өзіне бір Алланың қарасқаны .
    Қамауда үш ай астам жауап беріп
    Ізгілік ар алдында ақталғаны .

    Шеттетті қуғын – сүргін тамам елді ,
    Бір – бірін аямаған адам еді .
    Тек қана дос бауырлар басын қосып
    Мешітті бастап салған Махан еді .

    Есілбай , Әбжалаймен кесек құйып ,
    Ел болып ақылдасты кеңес құрып .
    Мәскеден жарлық елге келген кезде
    Алыпты дін бостандығын теңестіріп .

    Сұрапыл соғыс қирап , Жеңістенді ,
    Жеріме тиіспейді неміс енді .
    Деп палуан Қажымұқан бата берді
    Еңбекке жігерлентіп тегіс елді .

    Ақыл сап , қариялар басын қосып ,
    Көмегін беріп жатты , барын тосып .
    Масақбай отыз терек кесіп берсе
    Қарабек алып келді қамыс орып .

    Бірлікпен Алла үйі басталғанда ,
    Тірліктен Сексен , Тоқсан шет қалған ба ?
    Ташкенттен Дін әзірет қаулы жолдап
    Ислам дін толық енді бұл жалғанға .

    Мәскеуден Бұйрық болып Сталин сөзі ,
    Қол қойған екінші хат тағы келді .
    Мұсылман Дін бостандық орнатылып
    Ашылды Құрбан айтта мешіт үйі
    .

    Үш күннен кейін Әкем науқастанды ,
    Жетелмай арманынан алыс қалды .
    Бір Алла кез келтірді біздің үйге
    Қарнақта дәріс берген Ишан шалды .

    Алла деп , оранғанда ақ сәлдесін ,
    Жыйнады ауылдағы бар пендесін .
    «Жатырмын мен ауырып , төсек тартып
    Байқаймын бұл пәниден кім өлмесін» .

    Шақыртып Есілбайдан сұранады ,
    Ташкенттен алып кел деп қаулыларды .
    «Көз жұмып ана жайға кетсем егер
    Жуытпа бұзық болған жауыздарды» ?.

    «Көшірмек болғандар бар мешіт үйін ,
    Соларға ақыл айтып салғын тиым .
    Дәуленбай , Мұңсызбай мен Әбіл , Әбіш
    Барлығы басын қоссын , жасап жыйын» .

    Деді де , кешке қарай көзін жұмды ,
    Елінде ісі қалды небір құнды .
    Қаулыны Есілбай ата алып келді
    Кешікпей араға сап , жеті күнді .

    Оспанов Шалтай куә мешіт үйге ,
    Ол кезде басшы болған дін Әзіретке .
    Көмегін аянбады беріп жатты
    Басқарып барлық жанды әділетке .

    Басталды жарқын өмір тыныш жерде ,
    Құдайға құлшылық қып барлық пенде .
    Алпыс жыл өтті міне бұл мешітке
    Куә боп , көзбен көріп келем менде .

    Сол жылдар естелікке қалды маған ,
    Табылып үй артынан киіз Құран .
    Кітабін жер астынан қазып алып
    Есілбай ата мешітке өзі қойған .

    Мешітке барлық жанды жиыстырып ,
    Көңілге шариғатты сыйстырып .
    Есілбай ата басқарды ақтық жолын
    Намазға «жамағатты» ұйыстырып .

    Жылма – жыл атқарылды көп тіршілік ,
    Күн санап жасап жатты зор біршілік .
    Қоңқабай , Жүніс молда , Артық , Көшек
    Мамырай , Жүсіп , Бикен бар көпшілік .

    Мешітке ниет етті намаз оқып ,
    Барлығы ҚҰРАН сүре жатқа тоқып .
    Құлшылық жасады кеп Шәуек атам
    Есілбай сайланғанда Имам болып .

    Шүкір деп халқым менің тәубә деді ,
    Игілік болашағын көрсін деді .
    Шалабай , Бөпешбай мен Өжікендер
    Мұңайып қабақ шытып күрсінбеді .

    Жетпіс жыл діннің сырын түсінбедік ,
    Жас ұрпақ мешіт үйін білсін дедік .
    Еліме Егемендік ерік берді
    Дін менен салтымызды шын жөндедік .

    Салынды жаңа мешіт күмбез болып ,
    Жарығы жарқырайды жұлдыз тағып .
    Ұл – қызың Аманкелі ниетіңе
    Қоныпты Ата Аруақ Қыдыр дарып .

    Алғысын ала білдің көпшіліктің ,
    Іргесін қалағанда мешіт үйдің .
    Сәулет боп көтерілді нұрын құйып
    Жолын сап шарықтатып тіршіліктің .

    Бітірген жұмысың ғой шын тірліктің ,
    Үйіңде арқасында сөз бірліктің .
    Береке дари берсін от басыңа
    Бақ болып ізін салып ізгіліктің .

    О , Алла айқара аш ақ жолыңды ,
    Кейбіреу көре алмас болғаныңды .
    Ақ мешіт Алла үйіне келгендерің
    Аман – сау, қаусыра көр оң қолыңды .

    Ел іші алтын бесік сақталады ,
    Шариғат айтып есік ашылады .
    Ең алғаш Махан бастап салған мешіт
    Бұл күнде Есілбай ата боп аталады .

Пікір жазу

Пікіріңізді енгізіңіз!
мұнда сіздің атыңызды енгізіңіз