«Ақ жолдықтар» шағын көлемді фургондар үшін көлік салығын азайтуды сұрады

«Ақ жолдықтар» шағын көлемді фургондар үшін көлік салығын азайтуды сұрады
Мемлекеттік органдар арасындағы өзара іс-қимылдың болмауы шағын көлемді фургондар үшін көлік салығының ондаған есе ұлғаюына алып келді. Бұл туралы фракцияның кәсіпкерлерді қолдау туралы депутаттық сауалында Айгүл Жұмабаева мәлімдеді.

ҚР Премьер-Министрінің бірінші орынбасары

Ә.А. Смайыловқа

«Ақ жол» депутаттық фракциясына кәсіпкерлер шағын коммерциялық көлік салығын есептеу мәселесі бойынша өтініш білдіруде. Салықты төлеген өнімдердің шағын партияларын дүкендерге тасымалдауға арналған фургондардың иелері бұрынғы салық сомасынан ондаған есе асатын қарызды төлеу туралы хабарлама алған! 2020 жылдан бастап салық органдары олар үшін қозғалтқышының көлемі 3000 текше см-ден асатын жеңіл автомобильдер үшін көзделген салықты есептейтіні белгілі болды - осыған байланысты салық сомасы 18,5-тен 306 мың теңгеге дейін өсті. Бұл жағдай қолданыстағы заңнамадағы қайшылықтардан туындады. «Автомобиль көлігі туралы» Заңға сәйкес отыруға 8 орыннан аспайтын автокөлік құралы жеңіл автомобиль деп танылады. Ал жүк көлігі - бұл жүктерді тасымалдауға арналған механикалық жетегі бар көлік құралы. Салық кодексіне (492-бап) сәйкес жеңіл көлікке салықты есептеу кезінде қозғалтқыштың көлемі қолданылады, ал жүк автомобильдері бойынша салықты есептеу жүк көтергіштігі бойынша жүргізіледі. Бұрын салық органдары шағын фургондарға жүк көліктеріне арналған мөлшерлемелерді қолданған. Олардың жүк көтергіштігі аз болғандықтан (1,5 тоннаға дейін), салық мөлшері аз болды, бұл шағын және орта бизнестің мүмкіндіктеріне сәйкес келді. Бірақ қазір салық төлеушілер мұндай практикадан бас тартып, оларға жеңіл автомобильдердегідей қозғалтқыштың көлеміне қарай салық есептей бастады. Бұл көлік салығының 20-30 есе өсуіне әкелді және шағын фургондар керемет лимузиндер мен беделді жол талғамайтын көліктермен қатар қойылды. Сонымен қатар, егер лимузиндер мен джиптер сән-салтанат пен жеке мәртебеге ие болса, онда шағын және орта бизнестің шағын коммерциялық көлігі - бұл өндіріс құралы. Бүкіл әлемде салық жүктемесі жеке тұтынушыларға ауыртпашылық түсіреді, ал өндірістік шығындарға салынатын салықтар, керісінше, азаюда. Бұл өндірістік экономиканы ынталандырудың маңызды қағидаты. Салық органдарының «жаңа» өнертабысы шағын және орта бизнес шығындарына міндетті түрде әсер етеді және кәсіпкерлердің пікірінше, олардың қызметтерінің қымбаттауына, бағаның өсуіне және қазіргі «коронакризистің» өте қиын кезеңінде кірістердің төмендеуіне әкеледі. Салық органдары мұны түсіне отырып, автокөлік иелеріне «В» санатын «С» санатына (жүк көліктері) өзгерту үшін полицияға жүгінуді ұсынады. Бірақ Жол ережелеріне сәйкес жүк көліктерінің иелеріне елді мекендердің негізгі көшелерімен жүруге тыйым салынады. Содан кейін фургондар мен газельдер дүкендер мен дәріханаларға тауарларды жеткізе алмайды, көптеген басқа көлік қызметтерін ұсына алмайды. Айта кетейік, экономика саласындағы өзекті мәселенің бірі - кәсіпкерлікті қолдау. Бірақ бұл жағдай аталмыш қағидаға қайшы келіп отыр. «Ақ жол» парламенттік фракциясы мемлекеттік органдар өз шешімдерінің ықтимал салдарын алдын ала есептеп, салалық құжаттар мен тәсілдердегі қайшылықтарды анықтап, жоюы керек, ал кемшіліктерді кәсіпкерлер иығына жүктемеуі керек деп есептейді. Осы жағдайда мемлекеттік органдар арасындағы өзара іс-қимылдың болмауы бірқатар проблемалардың туындауына алып келді. Жоғарыда көрсетілгендерге байланысты, «Ақ жол» фракциясы кәсіпкерлерге түсетін жүктемені арттырмай, Мемлекет басшысы талап еткендей, шағын және орта бизнестің жұмысына кедергі келтірмей, мәселені шұғыл пысықтап, шешу қажет деп санайды. Құрметпен, «Ақ жол» фракциясының депутаттары